Autor |
Wiadomość |
NS
Uzależniony
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
|
Montaż i regulacja hamulców V- brake. |
|
1. Nasmaruj piwoty smarem.
2. Przykręć ramiona hamulca pamiętając o podłożeniu podkładek pod śruby mocujące. Na ramieniu hamulca (od wewnętrznej strony) znajduje się trzpień, który należy umieścić w środkowym otworku obok piwotów (w ramie i widelcu).
3. Teraz można przejść do samej regulacji. W dźwigni hamulcowej należy odkręcić o 1,5 do 2 obrotów śrubę regulacyjną (tę, z której wychodzi linka).
4. Ustawienie klocków jest jedną z najistotniejszych rzeczy podczas regulacji. Klocki należy ustawić tak aby przylegały do środka obręczy jak największą powierzchnią. Dobrze jest żeby przednia część klocka była bliżej obręczy niż tylna. W tym celu można na tylną jego część założyć gumkę recepturkę lub coś podłożyć pomiędzy klocek, a obręcz. Po ustawieniu klocka należy je mocno przykręcić przy pomocy śruby i czterech specjalnych podkładek (2 szersze i 2 węższe).
UWAGA! Zwróć uwagę, czy klocki podczas hamowania nie będą ocierały o oponę i czy nie będą dotykały obręczy zbyt nisko.
5. Dociśnij oba ramiona hamulca do obręczy i delikatnie przykręć linkę śrubą mocującą (w górnej części ramienia). Lekko naciskamy klamkę hamulca, aby linka wysunęła się o około 1mm i dokręć mocno śrubę.
6. Naciśnij dźwignię hamulca i obserwuj, czy ramiona jednakowo się przemieszczają, a klocki jednocześnie dotykają obręczy. Jeżeli jeden z klocków szybciej dotyka obręczy to należy w przeciwnym ramieniu
odkręcić o 0,5 do 1 obrotu śrubę napinającą sprężynę (mała śrubka u dołu ramienia). Bardzo ważne jest, aby nie kręcić śrubką tylko jednego ramienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 12:56, 26 Paź 2006 |
|
|
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|