Autor |
Wiadomość |
NS
Uzależniony
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
|
Jak przygotowac rower na zime?? |
|
Jak zakonserwować naszą maszynę aby po okresie zimy nie odkryć z przerażeniem, iż nie nadaje się ona do jazdy.
Przede wszystkim należy rower umyć, wyczyścić i przesmarować elementy które mogą ulec korozji.
Rower myjemy pod słabym strumieniem bieżącej wody. Nie polecam popularnych ostatnio myjek ciśnieniowych - można w ten sposób wypłukać smar z miejsc gdzie jest on jak najbardziej pożądany.
Napędowi roweru możemy poświęcić trochę więcej uwagi. Jeśli mamy spinkę na łańcuch bądź rozkuwacz to można go zdjąć, przepłukać w nafcie, ropie lub innym ustrojstwie rozpuszczającym smar. Następnie dobrze wytrzeć szmatą i nasmarować, można użyć smaru w aerozolu jak choćby WD 40 - do smarowania łańcucha nie należy stosować w żadnym wypadku smarów stałych.
Teraz możemy zająć się przerzutkami. Jeśli chcemy zrobić to dobrze i mamy czas to można rozebrać kółka tylnej przerzutki, wyczyścić i nasmarować. Przerzutki tył jak i przód można przesmarować wpuszczając trochę smaru w aerozolu w nitowane łączenia. Można również przesmarować zarówno linki hamulcowe jak i te od przerzutek. Nie trzeba tu wcale ich demontować. Po wypięciu hamulców można spokojnie wyciągnąć pancerze z przelotek i swobodnie przesuwać je po lince która smarujemy. W przypadku linek przerzutek należy jednocześnie obracając kołem, wrzucić przerzutkę na bieg na którym linka jest maksymalnie wyciągnięta a następnie na postoju "zrzucić" biegi manetką. Tryby tylnego koła jak i samej przekładni można bardzo skutecznie wyczyścić przy użyciu starej szczoteczki do zębów.
Uwaga - nie należy spryskiwać trybów tylnego koła smarami w aerozolu.
Jeśli chcemy tryby zabezpieczyć przed korozja to najlepiej po oczyszczeniu nanieść smar (broń boże stały) spryskaną wcześniej szmatką.
Równie ważne obok przygotowania roweru do zimy jest miejsce, w którym będzie on przechowywany.
Idealne warunki do przechowywania roweru to suche i ciepłe pomieszczenie jak choćby domowa piwnica. Zabójstwem dla roweru zimą jest natomiast balkon. W sytuacji kiedy mamy małe mieszkanie uważam, że nie najgorszym rozwiązaniem jest przechowywanie zdemontowanego roweru (zdjęte koła) np. na szafie lub w innym rzadko uczęszczanym miejscu. Można również zawiesić na ścianie przy użyciu coraz szerzej dostępnych haków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 17:57, 05 Lis 2006 |
|
|
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|