Jeśli masz łatki można na miejscu dętkę naprawić, ale lepiej i szybciej wymienić ja na nową (zwłaszcza jak pada deszcz lub tną komary). Dodatkowa dętka, pompka i łyżki do opon nie zajmą wiele miejsca, a przydać się naprawdę mogą. Jak już to wszystko masz śmiało możesz brać się do pracy:
1. Rozepnij hamulec (w przypadku hamulca tarczowego nie czytaj tego punktu!!). Umożliwi to zdjęcie koła.
2. Jeżeli wymieniasz dętkę w tylnim kole zrzuć łańcuch na najmniejszy tryb kasety.
3. Zwolnij zacisk piasty (to ta dźwignia, która mocuje koło do roweru) i odciągając tylną przerzutkę do tyłu wysuń koło do przodu. Najwygodniej jest gdy staniesz za rowerem. Oczywiście z przednim kołem nie ma tyle zabawy.
4. Gdy koło rozłączy się z rowerem można przystąpić do sedna sprawy. Przy pomocy łyżki do opon podważ krawędź opony i przesuwając łyżką po obręczy zsuń z niej oponę. Wystarczy to zrobić z jednej strony. Teraz można wyjąć ze środka dętkę. Jeżeli nie posiadasz łyżki możesz posłużyć się płaskim śrubokrętem, ale istnieje duże prawdopodobieństwo mocniejszego uszkodzenia dętki, a nawet obręczy.
5. Jeżeli naprawiasz dętkę na miejscu, to napompuj ją i zlokalizuj dziurę (przy pomocy słuchu lub najlepiej włóż ja do wody). Po znalezieniu nieszczelności przetrzyj to miejsce papierem ściernym i nałóż na nie warstwę kleju (papier i klej znajdują się w komplecie z łatkami). Odczekaj kilkanaście sekund. Odklej srebrną folię z łatki. Przyłóż łatkę do posmarowanego miejsca i dociskaj ją przez kilka minut.
6. Naprawioną dętkę włóż do opony(możesz sobie to ułatwić delikatnie napompowując dętkę) zaczynając od umieszczenia zaworu w otworze obręczy.
7. Załóż oponę na obręcz. Po założeniu opony napompuj dętkę do odpowiedniego ciśnienia.
Post został pochwalony 0 razy
Czw 13:41, 26 Paź 2006
Le00nn maniak
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach