Rejestracja
•
Szukaj
•
FAQ
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Zaloguj
Forum KOŚCIERZYNA-dirt street dh fr -forum dla rowerowych maniaków Strona Główna
»
Warsztat
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Add image to post
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Uwaga!
----------------
Witam na bikejumping.fora.pl
Wasze uwagi...
Bike'erzy
----------------
Wasz sprzęt
Typ jazdy...
Miejscówy
Wasze tricki ;]
To co lubimy najbardziej- gleby
Filmy i foty
Trial
BMX
Warsztat
Nauka tricków
Sprzętownia
Linki
Modyfikacje
Wycieczkowcy, zwolennicy XC
----------------
Wasze trasy, wycieczki
Nasze miasto- Kościerzyna
Wasze rowery
Dla zawodowych kolarzy- Faterk:D (wujas wypowiedz się:) )
----------------
Imprezy, zawody
Sprzęt
Giełda
----------------
Kupię
Sprzedam
Zamienię
Hyde Park
----------------
Co jest grane?
MOTO
Przegląd tematu
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Dafi
Wysłany: Śro 22:24, 12 Lis 2008
Temat postu: Serwis hamulca - Avid BB5
http://www.hcfr.pl/news.php?readmore=1468
- źródło. Są tam też foty do poszczególnych punktów.
Serwis Avid BB5 - posezonowy rentgen
Po całym sezonie zatrzymywania fury naszym hamulcom należy się wizyta w SPA. Dziś przedstawimy Wam poradnik jak krok po kroku przeserwisować Avidy BB5, jeden z najpopularniejszych mechanicznych hamulców tarczowych.
Avid BB5 jest prostym rowero-zatrzymywaczem więc i lista narzędzi długa nie będzie:
- klucz imbusowy nr. 2 oraz 5
- kluczyk 8mm Ew torx t25
- malutki płaski śrubokręcik
- szczypce
- szczoteczka do zębów lub sztywny pędzelek
- płyn czyszczący – ja użyłem takiego do czyszczenia felg samochodowych
- jakiś pojemnik, w którym będziemy moczyć części
Co do narzędzi, wystarczy zwykły rowerowy multi-tool
1. Zaczynamy od odkręcenia śrubki trzymającej linkę (ta srebrna) oraz śrubki regulacji linki aby ją wydostać. Następnie odkręcamy całość od amortyzatora.
2. Odkręcamy zacisk od adaptera.
3. Teraz śrubokręcikiem ściągamy czerwony kapselek z logo BB5 i oczom naszym ukazuje się śrubka, którą odkręcamy szczypcami lub palcami (u mnie poszło bardzo łatwo). Uwaga na sprężynkę którą można zarobić między oczy xD
4. Dobrze jest teraz zapamiętać mniej więcej w jakim kierunku ułożone są spłaszczenia na elemencie widocznym powyżej.
5. Za pomocą ampula nr2 wykręcamy robaczka z dźwigienki
6. Kolej na klocki – aby j wydobyć wyciągamy zawleczkę (ta srebrna blaszka) po prostu ciągnąć ją do siebie np. szczypcami. Klocki powinny teraz spokojnie wypaść nam dołem.
7. Odwracamy teraz zacisk i kręcimy kółkiem w kierunku OUT aż wysunie nam się ta środkowa srebrna część na tyle aby dojść do niej kluczykiem.
8. Nadal kręcimy kółkiem w kierunku OUT – tym razem już kluczykiem tak, aby owe czerwone kółko nam zeskoczyło, ściągamy je.
9. Wykręcamy srebrny element do końca.
10. Odwracamy zacisk do góry nogami i wypychamy tłoczek (ten spłaszczony pręt, który był otoczony sprężynką) UWAGA! Znajdują się pod nim 3 metalowe kuleczki i łatwo je zgubić.
11. I oto przed nami znajduje się cud techniki dzięki któremu owy hamulec jest w stanie nas zatrzymać. Rozłączamy teraz oba jego elementy po prostu je odciągając.
12. Cały staff wrzucamy teraz do pojemnika (poza klockami – ja przynajmniej wolałem ich nie moczyć) i zalewamy środkiem czyszczącym. Jak już się odmoczą szczoteczka, szmateczka i jazda do czysta
13. BB5 w rozsypce:
14. Czas poskładać to ustrojstwo – zaczynamy od zmontowania tłoczka, więc składamy obie jego części i wklejamy na smar kuleczki, smarujemy również trzonek i połączenie srebrnego talerzyka z tłoczkiem. Ja użyłem do tego towotu ale biały smar pewnie byłby lepszy. W tym miejscu chciał bym ostrzec przed nakładaniem jego zbyt dużej ilości – nie zawsze dużo znaczy dobrze. Zacisk podczas hamowania się rozgrzewa, smar zrobi się płynny i zaleje nam klocki – efekt murowany: drzewo zaliczone a klocki do wywalenia.
15. Wkładamy teraz tłoczek do zacisku i ustawiamy go tak jak było zanim się do niego dobraliśmy (patrz pkt. 4) instalujemy sprężynkę wraz z jej gumową osłonką. Zakładamy ramie, dokręcamy jego śrubkę i wkładamy kapselek.
16. Smarujemy gwint, wkręcamy krążek i zakładamy pokrętło.
17. Czas na adapter – bierzemy śrubę (tą dłuższą) i po kolei nawlekamy:
- podkładka płaska
- podkładka z brzuszkiem
- podkładka z wgłębieniem (tak aby z powyższą tworzyły przegub)
- zacisk
- podkładka z wgłębieniem
- podkładka z brzuszkiem (j.w.)
- adapter
I tak x2 z tym, że nie skręcamy ich lecz zostawiamy im luz
18. Wsuwamy klocki do zacisku okładzinami do siebie i wpychamy pomiędzy nie zawleczkę
19. Przykręcamy finalnie adapter do amortyzatora.
20. Przewlekamy linkę, regulujemy tylny klocek tak aby był wysunięty (chodzi o to żeby tarcza po zaciśnięciu hamulca nie dotykała zacisku lecz klocka) przykręcamy linkę tak aby klocki po zaciśnięciu klamki spokojnie łapały tarczę (upewniamy się przy tym, czy linka nie wypadła z prowadzenia w klamce). Zaciskamy klamkę i trzymając ją dokręcamy śrubki mocujące zacisk do adaptera. Resztę regulacji dokonujemy tylnym pokrętłem oraz naprężeniem linki.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Design by
Freestyle XL
/
Music Lyrics
.
Regulamin