Rejestracja
•
Szukaj
•
FAQ
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Zaloguj
Forum KOŚCIERZYNA-dirt street dh fr -forum dla rowerowych maniaków Strona Główna
»
Wasz sprzęt
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Add image to post
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Uwaga!
----------------
Witam na bikejumping.fora.pl
Wasze uwagi...
Bike'erzy
----------------
Wasz sprzęt
Typ jazdy...
Miejscówy
Wasze tricki ;]
To co lubimy najbardziej- gleby
Filmy i foty
Trial
BMX
Warsztat
Nauka tricków
Sprzętownia
Linki
Modyfikacje
Wycieczkowcy, zwolennicy XC
----------------
Wasze trasy, wycieczki
Nasze miasto- Kościerzyna
Wasze rowery
Dla zawodowych kolarzy- Faterk:D (wujas wypowiedz się:) )
----------------
Imprezy, zawody
Sprzęt
Giełda
----------------
Kupię
Sprzedam
Zamienię
Hyde Park
----------------
Co jest grane?
MOTO
Przegląd tematu
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
!Giro!
Wysłany: Śro 12:23, 23 Maj 2007
Temat postu:
Niezłe rowerki;P
NS
Wysłany: Nie 14:22, 22 Kwi 2007
Temat postu:
Dzieki " Le00nn " za wstawienie tego posta
dla mnie bomba ten artykul
ciekawostka jest to ze kolesie pod koniec XIXw juz projektowali zawieszenie w rowerach, gdzie dopiero na dobre zaczeto sie tym zajmowac w latach 90 XXw.Szkoda ze przez te lata nikt sie tym nie zajmowal ,ciekawe jak by dzis wygladaly rowery gdyby od tamtych lat ktos sie tym zajol na powaznie. Pozdro
Zaby_Stara
Wysłany: Nie 0:46, 22 Kwi 2007
Temat postu:
Ty jestes ten ostatni z prawej na rowerze
niektóre patenty zawieszen są na serio ciekawe... ale ja myslałem o systemach tłumienia bardziej... no ale zobaczymy, moze nasi pradziadkowie cos do epicona wymyslili
Pozdro!!
Amstaff
Wysłany: Sob 9:55, 21 Kwi 2007
Temat postu:
Wituś może coś zaciagniesz z tych fotek i zastosujesz w epiconie?
Na ostatnim zdjęciu po lewej to Ty
znajdz mnie tam xD
Zaby_Stara
Wysłany: Sob 0:41, 21 Kwi 2007
Temat postu:
fajny artykuł, a na zdjeciach sami freerajdowcy, jest nawet pradziadek NS'ora
Podoba mi sie ten pseudo czterozawias, i up-side-down ala manitou Shiver;) Ale jak na tamte czasy to rispekt!!!
Le00nn
Wysłany: Pią 19:43, 20 Kwi 2007
Temat postu: Pierwsze pomysły rowerowej amortyzacji-przełom wieku XIX-XX
Na prośbę Amstaffa i NS'a
System amortyzacji w rowerze wydaje się dosyć nowoczesnym wynalazkiem, jednak nie każdy wie że już ponad 100 lat temu pojawiły się opatentowane systemy zawieszenia tylnego oraz przedniego. Przyglądając się projektom pierwszych rowerów wyposażonych w amortyzację, można się zastanowić kiedy tak naprawdę zaczęła się idea zjazdu oraz era rowerów dających zupełnie nowe możliwości.
Pierwsze patenty zawieszenia zgłoszono w urzędach patentowych już w latach 1890-1900. Jednym z nich był zgłoszony w roku 1891, projekt roweru z przednim systemem zawieszenia, autorstwa W.Scantlebury. Siodełko oraz korby były przymocowane na stałe do tylnego koła. W przypadku najechania na przeszkodę, przednie koło podskakiwało i uginało sprężynę zlokalizowaną nad korbami. Pomysł wydaje się być właściwie projektem nie tylko przedniej, ale i tylnej amortyzacji wstrząsów. Rower ten istniał także w wersji kierowanej za pomocą rączek przymocowanych do siodełka, odpowiednio połączonych łącznikami z przednim kołem (podobne systemy spotykane są dzisiaj w niektórych modelach rowerów poziomych).
Rok po tym wynalazku, konstruktor o nazwisku McGlinchey stworzył prototyp dosyć nowocześnie wyglądającego roweru z przednią oraz tylną amortyzacją. Rower ten posiadał tylny wahacz, zamocowany na jednym zawiasie, a także dosyć nietypowy przedni widelec, zaopatrzony w sprężynę uginającą koło. Pomysł McGlinchey'a nie był jednak stworzony z myślą o kolarstwie górskim. W tamtych czasach jazda typu „off-road” mogła przypominać bardziej dzisiejsze gładkie krawężniki, a zastosowanie sprężyn oprócz gumowych opon wydawało się niezwykle innowacyjne.
Pomysły pełnego zawieszenia szybko doprowadziły do opatentowania także amortyzatorów przednich. Pierwsze pomysły pochodzą z okresu roku 1980, jednak to co dziś można nazwać 'widelcami teleskopowymi', możemy zobaczyć m.in. na projekcie z roku 1922, opracowanym przez George'a W. Sage Jr. Widać na nim amortyzator przedni, oparty na konstrukcji górnej półki, wraz z lagami działającymi podobnie do dzisiejszych systemów 'upside-down'. Dodatkowo dolne widełki, prawdopodobnie dla zwiększenia sztywności, przymocowane były do przedniego błotnika za pomocą specjalnej przekładki.
Jeszcze inny pomysł, dający pełną amortyzację, przedstawił niejaki H.A.Becker w roku 1890. Jego rower znacznie wyprzedził swoją epokę, wykorzystując dosyć zaawansowany jak na tamte czasy system tylnego zawieszenia z kilkoma punktami ugięcia.
Z końcem XIX wieku wiąże się wiele podobnych, opatentowanych rozwiązań opartych nie tylko na sprężynach, ale także giętych elementach metalowych z wykorzystaniem zawiasów, dających uczucie ugięcia na przeszkodach.
Jest faktem, że entuzjaści i konstruktorzy tamtych czasów przetarli szlaki myśli technicznej dla dzisiejszego przemysły rowerowego. Mimo, iż opisane wynalazki prawdopodobnie nigdy nie pojawił się w powszechnym użytku, to zapewniły ich twórcom wieczne miejsce w tworzeniu historii kolarstwa górskiego.
źródło:
http://patentpending.blogs.com
Miłej lektury
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Design by
Freestyle XL
/
Music Lyrics
.
Regulamin